Ugrás a tartalomhoz

 

Problémás internethasználat vizsgálata 10-15 éves általános iskolás tanulóknál

  • Metaadatok
Archívum: MIDRA
Gyűjtemény: ekozlemenyek
Cím:
Problémás internethasználat vizsgálata 10-15 éves általános iskolás tanulóknál
Létrehozó:
Lukács Andrea
Közreműködő:
Gál Brigitta
Sasvári Péter
Dátum:
2018-03-23
Téma:
orvostudomány, állatorvostan
pszichológia
Nyelv:
magyar
Típus:
cikk(ek)
Formátum:
PDF dokumentum
Azonosító:
28682
urn:uni-miskolc.hu:midra:28682
Forrás:
Egészségtudományi közlemények. A Miskolci Egyetem közleménye
Kapcsolat:
A szerzők a problémás internethasználatot vizsgálták általános iskolás 10–15 éves tanulóknál. 189 gyerek töltött ki online kérdőívet az internethasználatról, az életminő- ség-érzésről, az élettel való elégedettségről, az aktuális egészségállapotról, depresszióról és a rendszeres testmozgásról. A megkérdezett tanulók 14%-ánál lehetett felfedezni problémás internethasználatot. Ezek a tanulók rosszabb tanulmányi eredménnyel rendelkeztek, kevesebb testmozgást végeztek, rosszabbnak érzékelték életminőségüket és kevésbé voltak elé- gedettek életükkel. A problémás internethasználók hajlamosabbak voltak a depresszióra is. A keresztmetszeti vizsgálat alapján ok és okozati összefüggést nem lehetett megállapítani, de a vizsgált tényezők közötti szignifikáns kapcsolat felhívja a figyelmet arra, hogy már az általános iskolai tanulók is veszélyeztettek a túlzott internethasználatot illetően.
Tér-idő vonatkozás:
internetfüggőség
keresztmetszeti vizsgálat
általános iskolai tanulók
internethasználat