Ugrás a tartalomhoz

 

...már megint más a fogyasztó

  • Metaadatok
Tartalom: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57673/1/marketing_megujulas_...
Archívum: SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium
Gyűjtemény: Típus = Cikk, tanulmány, mű
Cím:
...már megint más a fogyasztó
Létrehozó:
Törőcsik, Mária
Dátum:
2014
Tartalmi leírás:
Mindig rácsodálkozunk az emberek magatartására, stílusára, döntéseire, főképp, amikor elbizonytalanodunk az értelmezésükben, amikor kevéssé értjük azokat. Márpedig megint gondolkodnunk kell a motivációkon, a magatartás mozgatórugóin, mert érezhetően új mintázatok alakítják a döntéseket. Fontosnak tűnik tehát összefoglalni a mai viszonyok azon elemeinek hatását, amelyek formálják a vásárlói, fogyasztói döntéseket. Kiindulópontom az, hogy a rendszerváltás óta eltelt időszakban az emberek vásárlásaikban a választás lehetőségét különféle módon élik meg, döntéseikben eltérő mértékű emocionális arányt mutatva. Ennek alapján tett szakaszolásom eddigi utolsó eleme a válságtanult fogyasztó volt, ami mára a megokosodott fogyasztó képévé változik. A sokat emlegetett megatrendek igazi, kiterjedt hatása mutatkozik meg ma, aminek nyomán keletkező új viszonyok újfajta gondolkodást eredményeznek. Mindez persze a magyar társadalom azon tagjait érinti leginkább, akik képesek a szükségorientált döntési kereteken túl élni. Sok oka van tehát annak, hogy ma a fogyasztók kritikusak, értékelők és elítélőek, egymás által vezetettek, hogy ma a cégek annak örülhetnek, ha fogyasztóik nem bántják őket.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk, tanulmány, mű
NonPeerReviewed
Formátum:
part
Azonosító:
Törőcsik, Mária: ...már megint más a fogyasztó. „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai. pp. 382-389. (2014)
Kapcsolat: